Oficiali Vilniaus miesto plėtros agentūra
Spalio 6, 2022

Apie Vilniaus gimtadienį pasauliui praneš komiška 90-ųjų stiliaus kampanija 

Sostinės turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“  pristatė naują miesto žinomumo užsienyje didinimo kampaniją. 700-ajam sostinės gimtadieniui skirta reklama „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ sieks užsieniečius nustebinti, prajuokinti ir svarbiausia – sudominti juos artėjančiu Vilniaus jubiliejumi.  

Reklamos kampanija pristatoma 90-ųjų stilistikos komišku vaizdo klipu, kuriame pasakojama, kad Vilnius sukūrė gimtadienio atvirukų seriją. Atvirukai skirti tiems, kurie pamiršta miestą pasveikinti su gimtadieniu, nes vis dar per mažai žino apie Vilnių.  
 
Kampanijos tikslas – pasitelkus humorą ir šiuo metu itin populiarią praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio estetiką užsieniečius iš tiesų sudominti Vilniaus 700-uoju gimtadieniu, apie kurį jie gali sužinoti apsilankę specialiai sukurtoje interneto svetainėje www.700birthdaycards.lt. Skaitmeninė reklamos kampanija skirta Vilniaus tikslinėms turizmo rinkoms: Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Lenkijos ir Latvijos gyventojams. 
 
Kviečia į reklamą nežiūrėti pernelyg rimtai 
 
Pasak „Go Vilnius” direktorės Ingos Romanovskienės, vienas efektyviausių būdų, padedančių atkreipti užsieniečių dėmesį į Vilnių – nebijoti drąsių sprendimų, išėjimo iš komforto zonos, o kartais ir gebėjimo iš savęs pasijuokti.  
 
„Saviironija bei racionalus žvilgsnis į padėtį pasauliniame turizmo žemėlapyje jau tapo savotiška mūsų miesto vizitine kortele. Todėl pristatydami naująją kampaniją norime dar kartą atkreipti dėmesį į netrukus 700 metų jubiliejų švęsiantį, tačiau širdyje visada jauną Vilnių“, – sako I. Romanovskienė ir priduria, kad nors jubiliejaus datą galima pamiršti, jo šventė bus įsimintina tiek renginių, tiek netikėtų sprendimų gausa.  

Ši kampanija yra jubiliejinės programos „Vilnius 700", pristatomos su žinute „Vilnius 700 metų jaunas”, dalis. Kuriant tarptautinę kampaniją pasirinkta jaunatvišką miesto dvasią atspindėti pasitelkus drąsą ir humorą.  
 
Kampanijos „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ idėją sukūrusios kūrybos agentūros „BM Boutique” partneris Antonio Bechtle tvirtina, kad nedideliam miestui savaime privilioti turistus ar tuo labiau juos sudominti savo gimtadieniu yra iš tiesų sudėtinga užduotis. Todėl miesto išskirtinumui pasiekti būtina formuoti įdomų, netikėtą, pastebimą ir juokingą komunikacijos toną.  
 
„Jau ir anksčiau užsienio auditorijos dėmesį atkreipdavome, pokštaudami apie Vilniaus nežinomumą, o sėkmingos kampanijos sukėlė ne tik didelį susidomėjimą, bet ir pelnė reklamos apdovanojimų. Tikimės, kad naujoji kampanija ir atvirukų kolekcija taip pat nestokos dėmesio”, – sako A. Bechtle.  
 
Speciali šventinių atvirukų kolekcija ir į 90–uosius nukeliantis klipas 
 
Praėjusio amžiaus paskutinysis dešimtmetis pastaruoju metu pasaulyje mėgaujasi nauja populiarumo banga. Į madą sugrįžta anuomet populiarūs drabužių modeliai, o socialiniuose tinkluose atgimsta tuo laikotarpiu paplitę žanrai, tokie kaip reklaminiai „TV parduotuvių“ klipai. Dėmesį 90-ųjų laikotarpiui lydi humoras ir nostalgija, o aktualumą patvirtina šiam laikotarpiui skirtų kultūrinių projektų, tokių kaip MO muziejaus paroda „Rūšių atsiradimas. 90-ųjų DNR” populiarumas. 
 
90-ųjų stilistikos reklaminį klipą „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai” sukūręs režisierius Ričardas Matačius pasitelkė to laikmečio filmavimo kamerą ir naudojo autentiškas laikotarpio detales. Klipe filmavosi Vilniuje gyvenantys  užsieniečiai iš Italijos, Kenijos, Mongolijos bei Kazachstano. Šventinių atvirukų seriją sukūrė dizainerė Anta Antanavičiūtė. 
 
Pasak reklamos specialistės Dovilės Filmanavičiūtės, naujoji Vilniaus reklama patraukia dėmesį, yra juokinga ir daugeliui gali sukelti nostalgiškus prisiminimus. 
 
„Vilniumi galima didžiuotis dėl daugelio dalykų, bet vienas iš jų neabejotinai yra tai, kaip miestas save pristato užsieniečiams. Neretai žavimės žmonėmis, kurie nesureikšmina mažų savo trūkumų, įspūdžius iš gyvenimo semia pilnomis saujomis ir moka iš savęs pasijuokti. Man būtent toks yra mūsų miesto veidas. Nostalgijos rinkodara – per pasaulį besiritanti tendencija ir ta nostalgija Vilniaus atvirukuose bei reklaminiame klipe puikiai pataiko į tai, ką dabar diktuoja didžiausi pasaulio miestai bei svarbiausi prekių ženklai. Neabejoju, kad ši išskirtinė kampanija patrauks akį net ir tų žmonių, kurie apie Vilnių apskritai nėra girdėję“, – įsitikinusi D. Filmanavičiūtė. 
 
Sostinės jubiliejui skirtus atvirukus galima siųsti ne tik virtualiai, bet ir apsilankius Vilniaus turizmo informacijos centre arba „International House Vilnius”. Daugiau informacijos apie kampaniją galima rasti svetainėje www.700birthdaycards.lt.  
 
Kampanija yra jubiliejinės programos „Vilnius 700” dalis. Programą  įgyvendina „Go Vilnius”, ją iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija. 

Naudodamiesi šia svetaine, Jūs sutinkate su slapukų naudojimu analizės, reklamos ir personalizuoto turinio tikslais. Norėdami gauti daugiau informacijos,skaitykite čia.