FUME – tai Lietuvos prodiuserio Maksimiliano Opriškos eksperimentinės ir minimalistinės elektroninės muzikos projektas. Jo jautrus ambiento stilius išryškina magišką puikios klasikinės kalėdinės giesmės „Stille Nacht“ nuotaiką.
Savo interpretacijoje FUME panaudojo tik gerokai apdorotus metalofono garsus, kuriančius atmosferinį sniego, šalčio ir Kalėdų magijos įspūdį. Jei norite tinkamai pajusti perkurtą „Stille Nacht“, siūlome šio kūrinio klausytis be jokių išorinių trikdžių. Įsiklausykite ir išgirsite istoriją.
Elektroninės muzikos prodiuserio Andriaus Laucevičiaus ir multiinstrumentalisto Mato Samulionio bendradarbiavimas įgijo eksperimentinių garsų tyrinėjimo dueto – projekto Artfcl – formą. Artfcl perkūrė vieną populiariausių lietuviškų kalėdinių dainų Kardiofono „Kalėdinę eglutę“.
Be pagrindinio socialinio atstumo principo, Artfcl panaudojo atmosferinių garsų interpretacijas, kad pabrėžtų atstumo temą. Vienos iš tokių interpretacijų pavyzdys – aiškus skirtumas ir atstumas tarp sintezatoriaus garsų kairiajame ir dešiniajame kanaluose. Panaudojant šoninės grandinės efektą, kairysis sintezatorius dešinįjį daro tylesnį, ir atvirkščiai.
Monikos Zenkevičiūtės projektą Monikaze galima apibūdinti kaip avant-pop, įkvėptą IDM, elektronikos, džiazo ir kitų stilių, kuriame persipina sintetiniai akustiniai garsai ir vokalas. „Avangardas“ būtų geriausias žodis, apibūdinantis žymiųjų „Jingle Bells“ interpretaciją.
Monikaze remikse panaudojo ligoninės aplinkos garsus: kardiografo pypsėjimus (melodijai atkurti) ir kitus garsus. Kalbant apie vokalinę partiją, Monika sukūrė melancholišką šių dienų aktualijoms artimą „Jingle Bells“ versiją.
Lietuvoje gyvenantis prodiuseris Liudas Lazauskas dar žinomas Roe Deers vardu. Prieš socialiniam atstumui tampant norma, Roe Deers buvo tapatinamas su kerinčiomis beribės klausytojų auditorijos Lietuvoje ir visoje Europoje naktimis, o dabar jam teko priimti iššūkį ir panaudoti klubinius sentimentaliojo disko, roko ir house stiliaus garsus perkuriant kalėdinę dainą „Deck the Halls“.
Pagrindinį socialinio atstumo principą Roe Deers papildė muzikinės dėžutės garsų motyvais, kurie sujungė kalėdinę nuotaiką ir metalo garsus. Norint atlikti Roe Deers „Deck the Halls“ versiją, reikia net tūkstančio tikrų muzikinių dėžučių.
Lakeside Culture – tai už žanro ribų išeinantis elektroninės muzikos projektas, kurį sukūrė tarptautinis duetas Linas Ftee ir Robas Meyeris. Palaikant socialinį atstumą „O Holy Night“ turėjo būti perkurta dviejose šalyse – tiksliau, daugiau nei 2000 km atstumu, nes Robas Meyeris dirba Londone, o Linas Ftee – Vilniuje.
Kūrinio interpretacijoje klausytojai iš tiesų gali išgirsti šį dvilypumą. Pats kūrinys pasižymi dviem charakteriais – viena vertus, tai praeities refleksija, su nostalgija ilgintis senųjų laikų, kaip kadaise gyvenome. Kita vertus, juntami vilties ir teigiamo požiūrio į ateitį ženklai.
Alex Krell kuria technomuziką, šiuo metu praktikuoja ypač gilų ir sunkų technostilių, todėl žinomos kalėdinės giesmės „O Tannenbaum“ perkurta versija itin įdomi.
Kaip galima likti ištikimam technogarsui ir drauge padaryti jį kalėdišką? Šiame remikse nuolat girdima kūrinio melodijos pradžios frazė, jis vis kartojama lyg iš sugedusio įrašo. Alex Krell taip bando atkurti frustraciją, kurią šiomis dienomis jaučia dauguma žmonių, besiilgintys bendravimo ir naktinio gyvenimo.
Gerai žinomas didžėjus ir dub techno muzikos prodiuseris grad_u priėmė iššūkį perkurti linksmąją „We Wish You a Merry Christmas“. Iššūkis – išlaikyti džiugią kūrinio nuotaiką ir likti ištikimam elektroninės muzikos garsų gyliui. grad_u pasinaudojo socialinio atstumo viešuose renginiuose ir viešajame transporte rekomendacijomis, pagal kurias žmonės gali užimti tik kas antrą vietą.
Remiksas pradedamas visiems žinoma „We Wish You a Merry Christmas“ melodija ir tada pamažu iš melodijos dingsta kas antra nata. Ši naujoji melodija atspindi 2020-ųjų Kalėdų dvasią.